Mitä teemme
Konserni
AJANKOHTAISTA

Picadeli återigen nominerade till internationellt pris

1 April 2020
Det snabbt expanderande salladsbar-företaget Picadeli är som enda svenska företag i sin kategori, finalister i The Drum Marketing Awards, Storbritanniens främsta tävling för aktörer inom marknadsföring världen över. Det korade bidraget är företagets nya varumärkesidentitet Fast Food de la Future som enligt Magnus Johansson, Head of Marketing, har förflyttat varumärkets position in i framtiden.

Picadeli är finalister i kategorin Re-Brand/Re-Launch Strategy Of The Year för sin nya varumärkesidentitet Fast Food de la Future. Ett koncept som omdefinierar begreppet snabbmat och bygger på företagets vision om hur snabbmat inte alls behöver betyda skräpmat. Den nya identiteten, som ska övertyga konsumenterna att det är enkelt att äta fräscht och gott, är framtagen tillsammans med Stockholmsbaserade kommunikationsbyrån Nosy.

– Det är fantastiskt roligt att vi även genom formgivning och design kan sätta fokus på Picadelis mission om att tillgängliggöra hälsosammare snabbmat för alla. Plant-based och convienience food är framtiden och vi vill att det ska synas och kännas att vi är med och leder den utvecklingen, säger Magnus Johansson, Head of Marketing på Picadeli.

Picadeli har tidigare vunnit flera internationella priser med sitt salladskoncept, bland annat utsågs företaget till Årets produkt av franska konsumenter 2019 och nominerades i höstas för sin nya varumärkesidentitet i Svenska Designpriset. 

– Vi är otroligt nöjda med vår nya varumärkesidentitet, det ligger mycket hårt arbete bakom idé, innehåll och koncept och detta ger oss ytterligare mod att fortsätta utmana. Sverige och Europa ska få se mycket mer av oss, säger Magnus Johansson.

The Drum är Europas största website och plattform för media and marketing med syfte att identifiera de bästa produktionerna, företagen och människorna inom media- och marketingbranschen.The Drum Awards roll är att hjälpa till att fatta välgrundade beslut genom att visa effektiva och välarbetade marknadsföringsutföranden. Vinnaren utses genom en jury senare i år.