Vad vi gör
Koncernen

Aktuellt på greenfood

Här hittar du senaste nyheterna om och från Greenfood-koncernen. Följ oss gärna även på Mynewsdesk.

Magnus Nilsson har lång erfarenhet från livsmedelsbranschen och dagligvaruhandeln. Han har arbetat i ledande befattningar i alla delar av värdekedjan, både hos återförsäljare, hos grossist och odlare. Han har bland annat varit kategorichef på Coop samt vd på livsmedelskonsulterna Inquality.

Idén bakom Daily Greens är enkel: produkter som inspirerar oss alla att äta mer frukt och grönt. I sortimentet finns grönsaker, frukt, färdigskurna salladsblandningar, fruktsallader, gröna tillbehör och hela måltider. 

Inför sommaren lanserar Daily Greens tre härliga tillbehör som passar lika bra till salladen, grillat, hamburgaren eller i en poké bowl. 

Den svenska livsmedelskoncernen Greenfood etablerar sig i Tyskland. Från och med i år ska deras foodtechbolag, den digitaliserade salladsbaren Picadeli, etableras hos den tyska dagligvaru- och conveniencegiganten Rewe.
Frankrikes ambassadör David Cvach besökte denna vecka Greenfood för att diskutera och ta del av våra lärdomar, insikter och erfarenheter av det franska affärsklimatet.
Ökad efterfrågan och nya kundsamarbeten gör att Greenfoodföretaget Salico har investerat i en helt ny produktionslinje för färdigsköljda baby leaves. Den nya linjen öppnar i maj och gör det möjligt för Salicos salladsfabrik i Hässleholm att producera 1000 ton om året.
Picadeli byter nu ut besticken i sina svenska salladsbarer mot komposterbara bestick-set. De nya besticken är gjorda av 90 procent förnyelsebart material, var av största delen sockerrörsstärkelse, som godkänts enligt EU:s klassificering EN134-32. För att minska materialåtgången har Picadeli dessutom valt att helt plocka bort kniven ur sortimentet.