Vad vi gör
Koncernen

Aktuellt på greenfood

Här hittar du senaste nyheterna om och från Greenfood-koncernen. Följ oss gärna även på Mynewsdesk.
Greenfood gör nu sin största satsning hittills inom den växande kategorin food-to-go och lanserar ett helt nytt sortiment under det nya varumärket Greendeli. Varumärket rullas ut på Pressbyrån som samtidigt gör om sitt materbjudande genom att förnya hela sortimentet på samtliga butiker i Sverige.
Efterfrågan på lokalproducerade frukter och grönsaker är stor hos dagens konsumenter. Viljan att stötta den lokala odlaren och de mindre producenterna är tydlig. Greenfood gör nu en storsatsning inom lokalproducerat och förenar koncernens fyra lokala experter till en rikstäckande leverantör: Trädgårdshallen. – Ambitionen är hög, vi ska hjälpa lokala odlare att få ut sina produkter på marknaden, erbjuda kunderna ett bredare kvalitetssortiment och etablera oss som Sveriges bästa lokala leverantör, säger Ted Stenshed, VD Greenfood Fresh Produce.
Var tredje minut föds ett barn med läpp-, käk- eller gomspalt. Få drabbade vet att en relativt enkel operation, som tar mindre än en timme, kan åtgärda problemet. Hjälporganisation Operation Smile har under sina verksamma år genomfört hundratusentals läpp-käk och gomspaltoperationer. Nu går Daily Greens in i ett samarbete med Operation Smile och gör varje såld banan till ett bidrag som hjälper organisationen driva sina kliniker.
Picadeli har nått stora framgångar med sina fräscha självplockssallader som mixas i deras berömda gröna skål. Nu blir den ännu grönare – Picadeli uppdaterar sin förpackning till en med mindre plast och som är tillverkat av ett mer hållbart papper. Förändringen innebär en minskad plastanvändning med 42 ton årligen.
Many of the Covid-19 effects on our business have been mitigated thanks to an increased focus on experimentation, flexibility and swifter decision-making. At Greenfood, we’ve put a lot of effort into intra-group collaboration, augmenting while focusing our product portfolio and starting to form our comeback plans already in the beginning of the crises...while staying nimble. This approach took us through the toughest times of Covid-19. And with strong growth regained across our group as well as with more than 150 reopened salad bars every week, we’ve definitely left some of the toughest times behind us...for now.
Greenfood har varit tongivande i utvecklingen att göra god och hälsosam mat tillgänglig för fler. Nu gör koncernen sin största satsning hittills inom den växande kategorin konsumentpackad food-to-go och lanserar varumärket Greendeli.
Det snabbt expanderande salladsbar-företaget Picadeli är som enda svenska företag i sin kategori, finalister i The Drum Marketing Awards, Storbritanniens främsta tävling för aktörer inom marknadsföring världen över. Det korade bidraget är företagets nya varumärkesidentitet Fast Food de la Future som enligt Magnus Johansson, Head of Marketing, har förflyttat varumärkets position in i framtiden.
- Mixum ska tillverka 15 000 visir om dagen för den europeiska sjukvården Det råder materialbrist i sjukvården som en följd av Covid-19. Efterfrågan på skyddsmaterial har gjort det möjligt för Greenfoodföretaget Mixum att snabbt ställa om från matproduktion till skyddsvisir. Från och med måndag ska fabriken producera 15 000 visir per dag för den nordiska marknaden.