Vad vi gör
Koncernen

Aktuellt på greenfood

Här hittar du senaste nyheterna om och från Greenfood-koncernen. Följ oss gärna även på Mynewsdesk.
Den 11 mars slår Picadeli upp dörrarna till sin första koncept-restaurang vid Hötorget i Stockholm. Lanseringen är en milstolpe i arbetet med att sätta framtidens snabbmat på kartan och ytterligare ett steg i Picadelis tillväxtresa i Europa. ”Vi tänker fortsätta utmana definitionen av fast food”, säger Kristoffer Sunér, Head of Food Development på Picadeli.
Pizza, hamburgare och mackor. Skräpmaten är populär bland svenska ungdomar och endast en av fem äter rekommenderad mängd frukt och grönt. Samtidigt vill fler än hälften ändra sina matvanor, visar en ny undersökning, Nu lanseras World Salad Day – en satsning från svenska Picadeli, för att öka ungas intresse för frukt och grönt. Dessutom inleds ett samarbete med Generation Pep. För varje såld sallad under World Salad Day skänker Picadeli en krona till organisationen.
– deltar i paneldebatt om biologisk mångfald och hållbart jordbruk med WWF och OECD Världen är beroende av biologisk mångfald och ekosystemtjänster för att producera mat, rent vatten och ren luft. Men den biologiska mångfalden är hotad. Greenfoods vd David von Laskowski deltar på söndag i en paneldebatt tillsammans WWF och OECD om biologisk mångfald under World Climate Summit i Madrid. – Allt Greenfood står för och allt vi gör är beroende av en frisk planet. Vi är beroende av världens ekosystemtjänster för att få fram våra produkter, säger David von Laskowski.
Picadeli har tilldelats Svenska Handelskammaren i Frankrikes årliga företagspris Prix d'Excellence. Picadeli får priset för sin snabba och framgångsrika expansion på den franska marknaden, företaget har sedan 2017 etablerat över 430 digitaliserade salladsbarer – och dessutom gjort det i Frankrike, gastronomins högborg.
Nytt prestigefullt samarbete med detaljhandelskedjan Monoprix Greenfoods digitaliserade salladsbar Picadeli finns redan på över 2100 platser i Europa. Nu fortsätter framgången, Picadeli sluter avtal med den franska premiumkedjan Monoprix. Kedjan ses som en av de mest innovativa i Frankrike och är ledande inom conveniencemat och hälsosam färdigmat.
Med sin digitaliserade salladsbar har Greenfoodföretaget Picadeli intagit ett flertal europeiska marknader. Idag finns över 2100 Picadeli-salladsbarer tillgängliga i Europa. Den snabba expansionen väcker intresse och är skälet till att vd:n David von Laskowski bjudits in att tala på det stora brittiska evenemanget IGD Live i London.
Försäljningen av veganska produkter ökar rejält. Köttfria alternativ till hamburgare är bara ett exempel på produkter som växer i popularitet. Ökar gör även intresset för veganska tillbehör och därför har Greenfoodföretaget Ahlströms inlett ett nytt samarbete med Violife, tillverkare av prisbelönta veganostalternativ som säljs världen över.